Bakan Çiftçi’nin açıklamasına göre, fırtınanın yol açtığı hasarların giderilmesi kapsamında ilk etapta Gaziantep Valiliği emrine 100 milyon TL, Şanlıurfa Valiliği emrine ise 50 milyon TL gönderildi.
Bakan Çiftçi, “Gaziantep ve Şanlıurfa illerimizde meydana gelen etkili yağışlar ve fırtına afetinin yol açtığı hasarların giderilmesi kapsamında acil ihtiyaçların karşılanması için gerekli tedbirleri hayata geçiriyoruz” ifadelerini kullandı.
Hafta sonu etkili olan fırtına nedeniyle 2 kişi hayatını kaybederken, her iki ilde toplam 33 kişi yaralandı. Şiddetli rüzgarın etkisiyle birçok evin çatısı uçtu, ağaçlar devrildi ve araçlar ağır hasar gördü. Afetin ardından bazı ilçelerde eğitime ara verilirken, sahada hasar tespit çalışmaları ise aralıksız sürüyor.
Kaynak: İHA
