İstanbul’da hayvancılık can çekişiyor: 30 yıllık üreticiden “1-2 seneye işi bırakırım” resti

İstanbul’da hayvancılık can çekişiyor: 30 yıllık üreticiden “1-2 seneye işi bırakırım” resti

Ziyarette en çok vurgulanan konu, köyleri mahalleye dönüştüren Büyükşehir Yasası’nın yarattığı tahribat oldu.

Yasayla birlikte kırsal alanlarda yapılaşmanın hızla arttığını ve üreticinin yaşam alanının daraldığını belirten CHP’li Gürer, “Doğal olarak burada yaşanan en büyük sorun, köylerin kırsal mahalleye dönüşmesi ve çevrede yapılaşmanın artmasıyla hayvancılık yapanların alanlarının daralmasıdır. Üretici kelimenin tam anlamıyla binalar arasına sıkışmış durumda” ifadelerini kullandı.

Dededen kalma mesleği 30 yıldır sürdürdüklerini belirten besici Korkmaz ise en büyük sorunun “yer” olduğunu vurguladı. Ahırların köy içinden çıkarılarak uygun bir alana taşınması gerektiğini söyleyen Korkmaz, yetkililere şu sözlerle seslendi: “En önemli sorunumuz yer sorunu. Büyükşehir içinde kaldığımız için büyük problem yaşıyoruz. Bizi köyün içinden dışına çıkaracak, ahır yapılabilecek bir alan gösterilmesini istiyoruz. Eğer bu yapılmazsa, açık konuşuyorum, bir iki sene içinde bu işi bırakacağım.”

Sadece yer sorunu değil, katlanan maliyetler de üreticinin belini büküyor. Verilen devlet desteklerinin yetersiz kaldığını ve zamlar karşısında eridiğini belirten besici, tablonun vahametini şu rakamlarla anlattı: “Yem fiyatları çok uçtu. Verilen destek hesabımıza yattıktan hemen sonra yeme zam geliyor. Sadece bir ay önce 750 liraya aldığımız süt yemini şu anda 1050 liraya alıyoruz. Samanı geçen sene 120 liraya alırken şimdi 280 liraya çıktı. Sütü 24-25 liraya satıyoruz ama bizim litre başına maliyetimiz zaten 28 lira civarında. Kısacası zarar ediyoruz.”

Exit mobile version