Mağara rehberlerinden Ali Uçan, mağaranın yaklaşık 3.5 milyon yıllık bir geçmişi olduğunu aktardı. Mağaranın içindeki oluşumların epey yavaş oluştuğuna dikkat çeken Uçan, “Buradaki oluşumların bir küp şekeri kadar büyümesi 50 ila 75 yıl arasında sürüyor. Bu nedenle mağaradaki her yapı büyük bir doğa mirası niteliği taşıyor” diye konuştu.
Astım ve KOAH hastalarının mağaraya tedavi amacıyla geldiğini belirten Uçan, mağarada dinlenme alanlarının mevcut olduğunu söyleyerek, “Gelen hastalar burada oturup bol bol nefes alıyor. Bazıları 6 ay boyunca ilaç kullanmadıklarını söylüyor” ifadelerini kullandı.
