Konuyla ilgili açıklama yapan eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı , “Çevre ve şehircilik Bakanlığı’na duyarlılığı dolayısıyla teşekkür ediyoruz. Ancak ceza yeterli değil şöyle ki; birincisi bu ceza ‘ın şahsına kesilmeli, para belediyeden kesilecek olursa ceza Ankara halkına verilmiş olur. İkincisi dökülen hafriyatın döküldüğü yerden kaldırılıp arazinin eski durumuna geçilmesi lazım bunun kararı da verilmeli. Çevre ve şehircilik Bakanlığı’ndan bunların yapılmasını bekliyoruz” dedi.
Denetim sonucunda kanuna aykırı şekilde hafriyat, yıkıntı atığı ve çeşitli tehlikesiz atıklarla yapılan dolgunun, zeminden yaklaşık 15 metre yüksekliğe kadar ulaştığı tespit edilmişti. Açıklamada, Bakanlık ekiplerinin denetimi sırasında da kamyonlarla tehlikesiz atıkların boşaltıldığı görüntülere yer verilmişti.
“CEZA MANSUR YAVAŞ’A KESİLMELİ”
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Bakanlığın Ankara İl Müdürlüğü ekipleri, Yapracık Mahallesi’nde yaptıkları incelemelerde ABB’nin ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün (MAPEG) belirlediği esaslara göre rehabilite ederek kapatması gereken maden sahasında usulsüz dolgu yaptığını belirlenmişti.
Maden sahasında usulsüz dolgu nedeniyle ABB’ye ilgili Çevre Kanunu’na istinaden 7 milyon 479 bin lira idari para cezası verilmişti.