Sosyal güvenlik uzmanı Özgür Erdursun, YouTube kanalından yaptığı son paylaşımıyla emeklilik maaşları konusundaki tartışmalara yeni bir boyut kazandırdı. “Maalesef Beklenen Gerçekleşti! Kimlerin Emekli Aylıklarında %30 Kayıp Var?” başlıklı videosunda Erdursun, 2025 yılında emekli olanların, kendileriyle aynı durumda olan 2024 emeklilerine kıyasla maaşlarında %30’a varan bir kayıp yaşadığını açıkladı. Erdursun, bu durumun sürpriz olmadığını, daha önceden de bu yönde uyarılarda bulunduğunu vurguladı.
Özgür Erdursun, videosunda 2024’te emekli olmayıp 2025’e kalanların veya prim gün sayısı yetersizliği nedeniyle emekliliği erteleyenlerin, maaşlarında ciddi düşüşler olduğunu belirtti. Daha önceki yıllarda emeklilik hesabı yapanların, yeni sistemle birlikte aylıklarının düşüş gösterdiğini kaydeden Erdursun, “Aralık ayında emekli aylığımı şu kadar olarak görüyordum, %15.75 enflasyon farkı verilmesi gerekirken, 2025 enflasyon farkıyla sistemde gördüğüm aylık 2024’teki aylığın altında” diyenlerin sayısının çok arttığını söyledi.
Çalışmaya devam eden ve prim ödeyenlerin, bir önceki yıla göre enflasyon düşüşünden dolayı emekli aylıklarında kayıp yaşayacaklarını belirten Erdursun, “Bir taraftan çalışıyorum, aylık bazda emekli aylığım artıyor, bir de enflasyon farkı alıyorum. Daha yüksek almam gerekirken neden daha düşük görüyorum dediğinizde, hangi yılda emeklilik için başvurduğunuz o yılın çok önemli olduğunu görüyorsunuz” şeklinde konuştu.
Erdursun, 2024 yılı sonunda 31.761 TL emekli aylığı hesaplayan bir kişinin, %4 ek ödeme ile 33.031 TL’ye çıktığını, %15.75 enflasyon zammı da eklenince 38.233 TL alması gerektiğini belirtti. Fakat, aynı kişinin 2025’te emekli olması durumunda, sistemde 29.172 TL emekli aylığı göreceğini, bu durumda yaklaşık %31’lik bir kayıp yaşayacağını dile getirdi.
