Adana’dan yurdun dört bir yanına gönderilen güller dalında 5 TL’den alıcı buluyor. Dönüme ortalama 6.000 gül alan üreticiler, verimden memnun fakat Anneler Günü için Hollanda’dan ithal edilen güllerden dolayı fiyatlar düşük seyrediyor.
Gül üreticisi Ogün Sever Okur, fiyatların düşük olduğunu bu yüzden hasat yapmayıp güllere annelere ücretsiz dağıtacaklarını belirterek “Çiçek fiyatları çok düşük. 5 lira bizim maliyetimizi kurtarmıyor o nedenle biz kendi adımıza hasat yapmayacağız. Bu gülleri alıp annelere ücretsiz olarak dağıtacağız” ifadelerini kullandı.
Üretici Ersen Okur da “5 liralık fiyat, işçiliğini kurtarmıyor, masrafını kurtarmıyor. Bu fiyatlar gül ithalatı olduğundan kaynaklanıyor. Her sene bu aylarda, özel günlerde ithal güller nedeniyle para kazanamıyoruz. Bir tane gül, serada 5 lira ama çiçekçilerde 100 lira. Haksız kazanç var ve denetim mekanizmasının olması lazım” dedi.
