Nexans, 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşma taahhüdü çerçevesinde Türkiye’de başlatılan pek çok yatırımı hızlandırmayı planlıyor. Denizli Fabrikası’nın 2030 hedefleri doğrultusunda yılda 900 ton karbon salınımını önleme planı, bu taahhüdün önemli göstergelerinden biri olarak öne çıkıyor. “Yeşil fabrika” konseptiyle hayata geçirilen projeler sayesinde enerji verimliliği artırılırken, daha az karbon salımı hedefleniyor. Şirketin kendine özgü E3 (Ekonomi, Ekosistem, Ekip Bağlılığı) yönetim modeli de bu dönüşüme rehberlik ediyor.
Yeni görevine ilişkin açıklama yapan Atilla Kurtiş, Nexans’ın sürdürülebilirlik stratejisinin merkezinde yer alan projeleri Ortadoğu ve Afrika bölgesinde de devam ettireceklerini belirtti: “2007 yılında katıldığım Nexans ailesinde 17. yılımın sonunda, ekibimle birlikte elde ettiğimiz başarıları, Ortadoğu ve Afrika’ya taşıyacak olmaktan büyük heyecan duyuyorum. Elektrifikasyonun geleceğine yön verme vizyonumuzla, küresel ölçekte karşı karşıya kaldığımız enerji dönüşümünün içinde yer almak, yenilenebilir kaynakları ve sürdürülebilir üretim süreçlerini yaygınlaştırmak benim için stratejik bir öncelik olacak. Yeni dönemde, üç kıtada yer alan, biri yapım aşamasındaki toplam 9 fabrikamızda hem karbon ayak izini düşürmeye hem de inovasyon odaklı çözümlerle müşterilerimize katma değer sunmaya odaklanacağız. Türkiye’de elde ettiğimiz ‘En Dijital Fabrika’ unvanı ve Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlar, bizi bu bölgelerde de liderliğe taşıyacak önemli dayanaklarımız olacak.”


