Yolculuğunun 24. gününde gemiden ayrılan Ruhi Çenet, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, okyanusun ortasında yaşanan can pazarına dair sarsıcı detaylar verdi. İlk ölüm gerçekleştiğinde bunun zorlu deniz koşullarından kaynaklandığını sandıklarını belirten Çenet, süreci şu sözlerle anlattı:
Çenet, ilk vakanın ardından gemide yeterli önlem alınmadığını, yemeklerin toplu yenmeye ve aktivitelerin devam ettiğini belirterek, yolcuların gemiye biniş aşamasında sağlık taramasından geçirilmesi gerektiğini vurguladı.
Halen gemide bulunan ve nesli tükenmekte olan canlıları araştıran yaban hayatı uzmanı Emin Yoğurtçuoğlu ise içeriden daha sakin bir tablo çizdi. Sosyal medya üzerinden takipçilerine seslenen Yoğurtçuoğlu, dezenformasyona karşı uyarılarda bulundu:
“Şu an kimse hasta değil, yeni bir vaka yok. Karantina altında değiliz, güvenle sürecin sonuçlanmasını bekliyoruz.”
Yoğurtçuoğlu, ilk ölümün doğrudan Hantavirüs kaynaklı olduğunun henüz ispatlanmadığını ve virüsün varyantı hakkında kesin bilgi bulunmadığını ifade etti.
Yolcuların zaman zaman ruhsal dalgalanmalar yaşasa da genel enerjinin yüksek olduğunu belirten Yoğurtçuoğlu, projesine odaklandığını söyledi.




Yorumlar kapalı.