İkizköy Mahalle Muhtarı Nejla Işık’ın kızı olan Esra Işık, Akbelen bölgesinde yürütülen çevre mücadelesinin öne çıkan isimleri arasında yer alıyordu. Işık, 30 Mart’ta bölgede yapılan bilirkişi keşfi sırasında yaşanan protestoların ardından gözaltına alınmış, 31 Mart’ta ise “görevi yaptırmamak için direnme” suçlamasıyla tutuklanmıştı.
Gözaltına alındıktan sonra önce Muğla Cezaevi’ne, ardından İzmir Şakran’daki 2 No’lu T Tipi Kapalı Cezaevi’ne sevk edilen Işık, yaklaşık 42 gündür tutuklu yargılanıyordu.
Mahkemenin tahliye kararı sonrası cezaevinden çıkan Esra Işık, Aliağa Cezaevi önünde ailesi ve yakınları tarafından karşılandı. Işık’ın cezaevi çıkışında koşarak babasına sarıldığı anlar dikkat çekti.
Tahliyesinin ardından İzmir Barosu’na giden Esra Işık, burada yaptığı açıklamada tutukluluk sürecini ve Akbelen’de yürütülen mücadeleyi değerlendirdi. Tahliye edildiğini cezaevindeki koğuş arkadaşlarından öğrendiğini söyleyen Işık, “Toprağımı savunduğum için, köyümü savunduğum için, memleketime sahip çıkmaya çalıştığım için 42 gündür tutukluydum” dedi.
Akbelen mücadelesinin yalnızca bugüne ait olmadığını vurgulayan Işık, ailesinin üç kuşaktır benzer süreçlerle karşı karşıya kaldığını belirterek, “Benim anneannemin köyü yok edildi, dedemin köyü yok edildi, babaannemin köyü yok edildi. Daha nereye kadar yok edeceksiniz bizi?” sözleriyle tepki gösterdi.




Yorumlar kapalı.