Kanserle mücadelesinde moralin önemini her fırsatta vurgulayan Rana Erkmen, altı aylık kemoterapi sürecini sadece iyileşmeye değil, kişisel gelişimine de adadı. Evde kaldığı dönemde resim yapan ve çevrimiçi derslere katılarak vaktini verimli geçiren Erkmen, hastalığın getirdiği durgunluğu üretimle aştı. Bu dönemi kendisi için daha kaliteli bir hale getirdiğini belirten uzman, şimdi bu pozitif bakış açısını Acıbadem Adana Hastanesi bünyesinde bir araya geldiği hastalara aşılıyor.
Kanser tedavisi gören kadınların en büyük moral kırıklığının saç, kaş ve kirpik kaybı olduğunu bilen Erkmen, düzenlediği atölye çalışmasında önemli teknikler öğretti. Model üzerinde yaptığı uygulamalarla, dökülen kaşların doğal bir görünümle nasıl yeniden çizileceğini ve kemoterapinin hassaslaştırdığı ciltlere uygun makyaj yöntemlerini gösterdi. Makyajın sadece bir güzellik aracı değil, aynı zamanda bir özgüven ve motivasyon kaynağı olduğunu ifade eden Erkmen, küçük dokunuşların ruh halini nasıl değiştirdiğini kanıtladı.
Yaşadığı süreci anlatırken duygusal anlar yaşayan Rana Erkmen, hastalara en önemli tavsiyesinin “kendini seçmek” olduğunu belirtti. “Bazen hayatın bize getirdiği durumları biz seçemeyiz ama o durumun içindeki duruşumuzu ve tutumumuzu seçebiliriz” diyen Erkmen, kadınların her koşulda hayata sıkı sıkıya sarılması gerektiğini vurguladı. Aynadaki yansımasıyla barışan kadınların iyileşme sürecinin çok daha hızlı ilerlediğine dikkat çekti.
Rana Erkmen’in bu örnek davranışı, sosyal medyada ve yerel camiada büyük takdir topladı. Kanserle mücadele eden kadınlar için bir moral elçisi haline gelen güzellik uzmanı, bu tür projelerin artması gerektiğini savunuyor. Fiziksel değişimin yarattığı psikolojik baskıyı hafifletmeyi hedefleyen Erkmen, desteğini sürdürerek daha fazla kadının yüzündeki gülümsemenin sebebi olmayı hedefliyor.




Yorumlar kapalı.