Sürenin uzamasıyla birlikte annelere ödenecek tutar rekor oranda arttı. Ancak bu parayı alabilmenin çok önemli bir şartı var!
Resmi Gazete’de yayımlandı: Doğum izni 24 haftaya çıktı, 15 yaş altına sosyal medya yasağı
Konunun bilinmeyenlerini ve gizli tehlikelerini değerlendiren Sosyal Güvenlik Danışmanı ve SSK Management CEO’su Sertaç Sedat Köksal, çalışan anneleri uyardı.
Yeni düzenlemenin birçok kişi tarafından eksik bilindiğinin altını çizen Köksal, “Şu an herkes sadece ‘izin uzadı’ kısmını konuşuyor. Oysa asıl kritik konu SGK’nın yaptığı analık ödeneğidir. Yeni düzenlemeyle birlikte çalışan anneler, doğru başvuru yapmaları halinde ciddi bir ek gelir elde edecekler. Ama altını çiziyorum: Bu hak otomatik işlemiyor, başvuru yapılmazsa kayıp yaşanır” ifadelerini kullandı.
Yeni düzenlemeyle birlikte asgari ücretle çalışan anneler açısından ciddi bir gelir artışı ortaya çıkıyor. Peki bu hesap nasıl yapılıyor?
Eski Sistem (16 Hafta): 112 gün üzerinden hesaplanan sistemde asgari ücretli bir anne yaklaşık 82.208 TL rapor parası alıyordu.
Yeni Sistem (24 Hafta): Günlük ödeme tutarı aynı kalmasına rağmen süre 168 güne çıktığı için toplam SGK ödemesi yaklaşık 123.312 TL’ye yükseliyor.
FARK: Sadece süre artışından kaynaklı olarak annenin eline fazladan tam 41.104 TL geçiyor!




Yorumlar kapalı.