Hazine Bakanlığı ve BOTAŞ’a FETÖ operasyonu: 4 gözaltı kararı
Bayraktar, görüşmelerde potansiyel gaz miktarı ve anlaşmanın süresi konusunda henüz nihai bir mutabakata varılmadığını belirtti.
Türkiye ile Rusya arasındaki mevcut doğal gaz tedarik anlaşmalarının yıl sonunda sona ermesi bekleniyor. Ankara, geçen aralık ayında Gazprom ile TürkAkım ve Mavi Akım boru hatları üzerinden gaz alımını içeren iki kontratı bir yıl süreyle uzatmıştı.
Yeni görüşmelerin, bu sözleşmelerin 2026 sonrasında da devam edip etmeyeceği ve hangi koşullarla yenileneceği üzerinde yoğunlaştığı ifade ediliyor.
Rus gazı Türkiye’ye ağırlıklı olarak TürkAkım ve Mavi Akım boru hatları üzerinden ulaşıyor. Bu hatlar, Türkiye’nin doğal gaz arz güvenliği açısından önemli bir konumda bulunuyor.
Türkiye, son yıllarda enerji tedarik kaynaklarını çeşitlendirmek için LNG anlaşmaları, Karadeniz gazı ve farklı ülkelerle yapılan ithalat görüşmelerini öne çıkarırken, Rusya hâlâ Türkiye’nin en önemli gaz tedarikçileri arasında yer alıyor.
Rusya açısından Türkiye pazarı da stratejik önem taşıyor. Ukrayna savaşının ardından Avrupa’daki birçok müşterisini kaybeden Gazprom için Türkiye, Çin’den sonra en büyük pazar konumunda bulunuyor.
Bu nedenle 2026 sonrası dönem için yürütülen görüşmeler, yalnızca Türkiye’nin enerji arz güvenliği açısından değil, Rusya’nın Avrupa dışındaki gaz satış stratejisi bakımından da önem taşıyor.




Yorumlar kapalı.