Gümüş balığının halk arasında “kum balığı” olarak bilindiğini söyleyen Evren İlçesi Su Ürünleri Kooperatifi Başkanı Alpay Alpaslan, “Bu balığımız gümüş balığı (Atherina), halk arasında kum balığı olarak da biliniyor. Şeffaf bir balıktır, lezzetli ve yağlı bir balıktır. Genelde yurt dışına ihraç oluyor, yurt içinde fazla tüketilmiyor. Bu yıl hava şartları soğuk geçti ve su seviyemiz de çok düşüktü. Bu yüzden bu yıl, sezon biraz daha geç başladı. Avlanma sezonu nisan, mayıs ile eylül, ekim aylarında oluyor. Bu aylar dışında diğer aylarda balık derinlere çekiliyor. Geçen yıl 300 ton işlemiştik ama şu an yaklaşık 30 tonlardayız. Bu balığı sadece Ankara değil, Türkiye’nin her yerine tavsiye edebilirim. Çok lezzetli yağlı bir balıktır, besin değeri yüksektir” ifadelerini kullandı.
Hirfanlı Baraj Gölü’nün başta filamingolar olacak şekilde yaklaşık 20 farklı su kuşuna ev sahipliği yaptığını aktaran Alpay Aslan, “Flamingolar artık gölümüzle özdeşleşti. Yılın 12 ayı, yaz, kış her zaman buradalar. Flamingolar dışında pelikanlar, karabataklar, martılar var. Burada yaklaşık 20 çeşit su kuşu var. Buraya fotoğraf çekmek için birçok kişi geliyor. Herkesi flamingolarımızı, sahilimizi, barajımızı görmeye davet ediyorum. Yazın gelip suya girenler bile var, su o kadar temizdir. İnsanımız cana yakındır, misafirperverdir. Mesir alanımız, piknik alanımız, her şeyimiz mevcuttur. Herkese burayı ziyaret etmelerini tavsiye ediyorum” dedi.
35 yıldır balıkçılıkla uğraşan İsmail Gümüştepe de “Gümüş balığı çok güzel bir balıktır ve genelde yurt dışına ihraç ediliyor. Bu sezon balık az oldu ama geçen sene tekne başına 25-30 ton balık tutuyorduk. Çok lezzetli bir balıktır. Bu balığı patates kızartır gibi kızartıp yiyebilirsiniz. Gümüş balığını herkese tavsiye ederim” diye konuştu.
Gümüş balığı avcılığının 45 gün sürdüğü bilgisini veren Evren Belediye Başkanı Hüsamettin Ünsal, “Evren ilçesi, adeta İç Anadolu’nun denizine sahip bir bölgede bulunuyor. Bu bölgede tatlı su balıkçılığı yapılıyor. Gümüş balığı avcılığı sezonda 45 gün süreyle yapılıyor. Hirfanlı Baraj Gölü’nden çıkan balığın asla kokusu olmaz. Yeni yapılan Ankara-Niğde Otoyolu’yla Ankara’dan çıktığınız zaman bir saat içerisinde Evren ilçesinde oluyorsunuz. Tüm hemşehrilerimizi, Evren ilçesine davet ediyorum” dedi.



Yorumlar kapalı.