Dünya Gazetesi’nin haberine göre, raporun en dikkat çekici verisi Türkiye’den geldi. Mart ayında gerçekleştirdiği 60 tonluk net altın satışıyla küresel listenin başında yer alan Türkiye, rezervlerinin bir kısmını döviz talebini karşılamak ve likidite yönetimi sağlamak amacıyla piyasaya sundu.
2026 İlk Çeyrek Bilançosu:
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) altın rezervleri yılın ilk üç ayında toplam 79 ton azaldı.
Bu satışların büyük bir bölümünün Mart ayında yoğunlaşması dikkat çekti.
Türkiye ile birlikte Rusya da Mart ayında 6 tonluk satış gerçekleştirerek net satıcılar arasında yer aldı.
Satış tarafındaki hareketliliğe karşın, Polonya Merkez Bankası altına olan güvenini tazeledi. Mart ayında 11 ton altın alan Polonya, yılın ilk çeyreğinde toplam 31 tonluk alıma ulaşarak dünya genelinde en çok altın istifleyen ülke konumuna yükseldi.
Mart Ayının Diğer Önemli Alıcıları:
Özbekistan: 9 ton
Kazakistan: 6 ton



Yorumlar kapalı.