Sosyal Güvenlik Uzmanı Ali Tezel, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımlarla, 1 Ocak 2025’ten sonra emekli olanların, aynı durumdaki eski emeklilere göre %30 daha az maaş aldığını duyurdu. Tezel, bu durumu daha önce de uyardığını belirterek, paylaştığı belgelerle iddialarını destekledi. 2025’te emekli olanların bir önceki yıla göre daha az maaş alması, daha önce de çeşitli mecralarda tartışılıyordu.
Türkiye’de emeklilik maaşları konusundaki tartışmalar, sosyal güvenlik uzmanı Ali Tezel’in son açıklamalarıyla yeniden alevlendi. Tezel, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımlarla, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren emekli olanların, aynı durumdaki önceki dönem emeklilerine göre %30 daha düşük maaş almaya başladığını duyurdu. Tezel, bu durumu daha önceden de tahmin ettiğini ve kamuoyunu uyardığını belirtti.
Ali Tezel, paylaştığı belgelerle 2025 yılında emekli olanların, bir önceki yıla göre %30 daha az maaş aldığını gösterdi. Tezel, “Ben uyarmıştım, maaşlar düşecek demiştim” diyerek, emeklilik maaşlarındaki bu düşüşün önceden tahmin edilebilir bir durum olduğunu vurguladı. Sosyal güvenlik uzmanı, bu durumun, emeklilik planları yapan vatandaşları olumsuz etkileyeceğini dile getirdi.
2025 yılında emekli olanların maaşlarında yaşanan bu düşüşün temel sebebi, emekli aylıklarının hesaplanmasında kullanılan yeni parametrelerin yürürlüğe girmesi. Daha önceki yıllarda yapılan hesaplamalarda kullanılan bazı katsayılar ve oranlar değişti. Bu değişiklikler, özellikle 2025 ve sonrası emekli olacak vatandaşların maaşlarını önemli ölçüde düşürdü.
Biz de ANKARAGÜNDEM olarak daha önce yaptığımız haberlerde 2025 yılından sonra emekli olanların daha az maaş alacağı dile getirilmiştik.




